Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
 Tytuł: Gleba
PostNapisane: So sie 27, 2005 8:26 pm 
Witam!

Zanim posadzę trawkę muszę mieć odpowiednią glebę.
Mam pytanie, muszę nawieść ziemię w celu podwyższenia terenu, jednak cena ziemi jest zbyt wysoka.
Czy mogę zrobić tak?: -na działce mam jakieś 30cm ziemi czarnej, potem jest glina.
Nawiozę taniej ziemi (ziemia wymieszana z kamieniami i szlaką, wybierana z placu budowy drogi) ok 15 cm a na nią dopiero drugie tyle czarnej. Na działce nie zamierzam nic uprawiać, tylko trawka i jakieś krzewy. Tą pierwszą warstwę (ziemia z kam.) uwalcuje w celu utwardzenia nawierzchni. Jestem laikiem z bloków i proszę o poradę.

Dzięki

Tytuł:
PostNapisane: So sie 27, 2005 10:45 pm 
Site Admin

Witam,

Rozwiązanie proponowane jest dość dobre. Należy jednak pamiętać, że
z czasem dobrej gleby zacznie ubywać. Gdyż nienawożona gleba może zacząć jałowieć.

Inna sprawa to fakt, że dobrze jest jeżeli gleba "się uleży" .
Wtedy mamy pewność, że trawnik będzie dość równy. Należy starać się też wyeliminować kamienie czy gruz z górnej warstwy ziemi. Będą one z czasem "wyłaniać się" z gleby co z pewnością negatywnie wpłynie na kosiarkę ;)

Ważna jest też kwestia przepuszczalności spodniej warstwy gliny.
Zakładam, że nie jest to monolit gliny, lecz podłoże częściowo przepuszczalne. Jest to ważne ze względu na nawadnianie i odwadnianie trawnika.

W razie dlaszych pytań zapraszam do korzystania z forum.

Chajd :kwiat:

Tytuł: Re: Gleba
PostNapisane: Cz maja 12, 2016 6:28 pm 
Nowy użytkownik

Dobrze wiedziec, pozdrawiam. ;)

PostNapisane: Wt cze 21, 2016 11:33 am 
Nowy użytkownik

Rowniez dziekuje za odpowiedz.

PostNapisane: Wt sie 16, 2016 1:28 pm 
Nowy użytkownik

Czasami zdarza się, że ludzie oddają całkiem dobrą ziemię w zamian tylko za wywiezienie. Poszukaj na portalach ogłoszeniowych. Myślę, że da się znaleźć coś ciekawego.

PostNapisane: Pt wrz 23, 2016 2:36 pm 
Nowy użytkownik